نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2101
-
الف
+

جزییات نشست خبری سی‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

نشست خبری سی‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

به گزارش آی فیلم 2، نشست خبری سی‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با حضور ابراهیم داروغه‌زاده؛ دبیر جشنواره، امروز ۱۰ دلو/بهمن 1398 برگزار شد.

در این نشست که در پردیس سینمایی ملت برگزار شد، محمدرضا جوادی یگانه؛ معاون امور اجتماعی شهرداری تهران، پویا محمودیان؛ معاون صنایع دستی وزارت صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی ایران و مسعود نجفی؛ مدیر روابط عمومی جشنواره فجر حضور داشتند.

در ابتدای نشست جوادی یگانه اظهار داشت: جشنواره‌ها در سرتاسر جهان همیشه حمایت می شوند و در تهران نیز شهرداری این حمایت را طی این سال‌ها داشته است؛ حمایت از جشنواره فیلم فجر وظیفه شهرداری است و شهرداری از بقیه جشنواره‌ها نیز تا آنجا که بتواند حمایت می‌کند.

پویا محمودیان در پیوند با ساخت سیمرغ ایرانی گفت: خرسندیم که گوشه‌ای از هنر ایران را به اهالی هنر و سینماگران نشان دادیم.

به گفته وی، صنایع دستی به عنوان یک هنر خلاق و سینما نیز به عنوان یک هنر خلاق دیگر، در یک هم‌افزایی می‌توانند در اقتصاد هنر ثمرات خوبی داشته باشند. هم‌نشینی فجر سینما و صنایع دستی می‌تواند برای هر دو حوزه موثر باشد.

در ادامه محمودیان به همراه داروغه‌زاده و فراهانی از تندیس سیمرغ ایرانی رونمایی کردند. همچنین داروغه‌زاده پوستر جشنواره فجر۳٨ را برای اهالی رسانه رونمایی کرد.

ابراهیم داروغه‌زاده، دبیر جشنواره بیان کرد: تاکنون همه سینماگران در جشنواره حاضر هستند. 100 فلم ثبت نام کرده بودند که در نهایت ۲۲ فلم در بخش سودای سیمرغ و 10 فلم در بخش نگاه نو حضور خواهند داشت. شعار امسال جشنواره «با سینما در کنار هم باشیم» است.

داروغه‌زاده درباره آثار انیمیشن‌ها توضیح داد: در دو سال گذشته به جهت حمایت از این حوزه بخش ویژه‌ای را اختصاص دادیم. در سال روان نیز برای این حوزه بخش ویژه‌ای را اختصاص داده بودیم، اما دو فلمی که درخواست کرده بودند شرایط نمایش به عنوان فلم سینمایی را نداشتند.

 وی در پایان تاکید کرد: ساختن مجموعه‌ای که بتواند کاخ رسانه‌ها برای جشنواره‌های سینمایی مختلف باشد در بازه زمانی کوتاه مدت اتفاق نخواهد افتاد، اما شهردار تهران پیگیر این موضوع برای انتخاب زمین مناسب خواهد بود.

ع ا/ ح ح 

نظر شما
ارسال نظر